Zapobieganie zjawisku sekstingu wśród uczniów szkół średnich: propozycja programu profilaktycznego
Arta Dodaj1, Kristina Sesar2

Z uwagi na wzrost zainteresowania opinii publicznej i badaczy zjawiskiem sekstingu w ostatnich latach przeprowadzono badania naukowe, które w znaczącym stopniu przyczyniły się do poznania tej specyficznej formy komunikacji. Jednak pomimo tych postępów nadal nie ma kompleksowych strategii profilaktycznych, opartych na badaniach naukowych i poddanych analizie. Istnieje potrzeba opracowania metod zapobiegania zjawisku sekstingu, a następnie ich wdrożenia i merytorycznej oceny. Z tego względu podjęliśmy próbę opracowania kompleksowego programu profilaktyki sekstingu. Jego podstawę, strukturę, zawartość i przyszłą ocenę przedstawiamy w niniejszej pracy. Zaproponowany przez nas program należy poddać ocenie pod kątem przeszkolenia psychologów, rodziców i uczniów, aby zapobiegać negatywnym skutkom sekstingu i opracować zasoby niezbędne do radzenia sobie z tym zjawiskiem.